آنتی بادی

محلی برای انتشار و به اشتراک گذاری مطالب علمی به روز دنیا

محلی برای انتشار و به اشتراک گذاری مطالب علمی به روز دنیا

طبقه بندی موضوعی
بایگانی

اگر بخوایم از دید سنتی به قضیه نگاه کنیم، احتمالاً شما هم مثل من ماما رو با قابله اشتباه می‌گیرید. و خب به فراخور همون ترس‌های سنتی و خرافات، به احتمال زیاد حتی اسم ماما هم موجب هراس میشه.

در اینجا قصد داریم برای شفاف سازی و درک صحیح تخصص مامایی، ویژگی‌ها و تفاوت‌های اون با تخصص زنان و زایمان رو بیان کنیم:

به طور کلی می‌توان گفت حیطه‌ی وظایف ماما مشاوره و آموزش شرایط و روش‌ها از زمان پیش از بارداری تا 6 سالگی کودک است. و طی این مدت، هر زمان که نیاز به تشخیص ویژه، مراقبت‌های خاص و یا جراحی وجود داشته باشد، بیمار به متخصص زنان ارجاع داده خواهد شد.

متخصص زنان اغلب با تجویز دارو سعی بر رفع مشکل دارند درحالی که ماماها با استفاده از شیوه‌های فیزیکی و احساسی در بهبود حالات مادران می‌کوشند.

میشه به این نکته هم اشاره کرد که ماما بسیار راحت‌تر در دسترسه در حالی که امکان مراجعه به متخصص‌های زنان -به دلیل مشغله‌هایی که دارند- در هر زمانی وجود نداره.

البته اینجا به طور کلی تفاوت‌ها و تخصص‌های هرکدوم از این دو حرفه رو بیان کردیم اگر دوست دارید دقیق‌تر از حیطه اختیارات و عملکردهای این عزیزان مطلع بشید، پیشنهاد دارم این مطلب رو هم مطالعه کنید.

حالا جریان چیه که انقدر در مورد ماما صحبت می‌کنیم؛ پیشنهاد می‌کنم به «نوکو» سر بزنید و ببینید چه امکانات جالبی براتون تدارک دیده شده.

راستی؛ شاید به درد شما نخوره ولی ممنون میشم ما رو به کسایی که می‌شناسید و این برنامه می‌تونه به دردشون بخوره معرفی کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۲۶
نوید گوهرعلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی